Thursday 16 June 2016

Menu Berbuka

Assalamualaikum semua..


Hari ni nak  update sedikit mengenai menu berbuka utk kami sekeluarga beberapa hari kebelakangan ni..Lama x update kan menu kami.. Sebenarnya  di dalam keluarga saya, makanan adlh sgt2 penting sebab ia juga membantu mengeratkan hubungan kekeluargaan kami. Yerlah time2 nak masak dan makan tu jerlah yg selalunya satu keluarga kami berkumpul kan..



Most ladies in my family are good cooks too, jadi nak x nak I have to be or at least try to be a good cook too. Saya banyak belajar cara2 memasak dengan ibu saya serta makcik2 dan nenek saya melalui observation dan practice shj. Tapi masakan yg saya paling suka tentunya masakan ibu saya sendiri sebab bagi saya walau ibu saya masak simple2 pun, ia tetap sedap pada saya lah walaupun antara ahli keluarga mak saya, my mom ni agak x confident sikit dengan skil memasak dia sebab  adik beradik dia semua pandai memasak..termasuk yg lelaki..haha..



Oklah back to our menu..







Menu: Ikan goreng taucu 


                               
Menu: Sup Daging  Macaroni 

  
Menu: Tomyam Sup 



Menu: Ayam Bakar BBQ 

Selamat Berbuka dan Selamat Mencuba!:)


No comments:

Post a Comment