Tuesday 21 June 2016

Atukku Penghidap Diabetes..

Hari ni emy nak bercerita sedikit mengenai arwah atuk saya, Syed Hussin bin Syed Ali al-Juffrey yg jugak merupakan seorng penghidap diabetes. Atuk saya meninggal dunia pada tahun lepas selepas raya. Alhamdulillah,  kami semua dapat berkumpul sebelum beliau pergi walaupun emy ralat sikit saya x dapat membantu arwah dengan sakit beliau. Waktu tu emy belum betul2 aktif di dlm Shaklee lagi. Jika tidak, semestinya saya akn  melakukan yg terbaik utk kesihatan arwah. 

Arwah atuk emy ni berketurunan Arab kerana ayahnya merupakan seorng saudagar Arab yg bermastautin di Malaysia dan telah berkahwin dengan seorng gadis Melayu.  Anda faham2lah kebanyakan mereka berketurunan Arab saya perasan mmg suka makan, dan similarly atuk saya ni jugak seorg yg pemakan. Jika anak2 beliau balik rumah utk beraya etc, beliaulah yg akan ke pasar an sibuk membeli macam2 barang dapur nak suruh opah saya masak. Terutamanya pada bulan Ramadhan utk juadah berbuka kami. Selain faktor genetik dan jugak pemakanan, saya rasa gaya hidup arwah yg tidak banyak bergerak selepas dah berhenti kerja serta pada hari2 tua membuatkan beliau lebih cenderung utk menghidap diabetes. 

Apa yg paling berat utk saya lihat semasa beliau sakit adlah keadaan lukanya yg membuatkan beliau meraung2 kesakitan terutama semasa kami hendak cuci luka tersebut. Diabetes ni kalau dah kena lukanya itulah yg sukar utk tutup dan membuatkan ramai menderita.Ini jugak dialami arwah atuk saya sebelum meninggal dunia kerana diabetes dan beberapa komplikasi kesihatan yg lain.


Rest in peace dear atuk, aka Sean Connery. I love you with all my heart. :'(


Sejak atuk saya menghidap diabetes, saya jadi lebih berhati2 dengan pengambilan gula di dalam diet seharian. Maklumlah saya juga ad keturunan yg menghidapi sakit ni, jadi saya perlu lebih berhati2 dengan apa2 yg saya ambil. Selain itu juga, saya amalkan set pencegahan diabetes dari Shaklee dan berusaha mengamalkan gaya hidup yg lebih sihat. :)

Bagaimana Shaklee Dapat Membantu?




TESTIMONI DARIPADA PESAKIT DIABETES DENGAN VIVIX 




Berminat dengan supplemen utk diabetes? Jom wassap saya utk konsultasi PERCUMA 

017-8421998 (WA)
Emy, Your Friendly Shaklee Distributor

atau 

anda boleh terus membuat pembelian secara online dibawah.:) 




*zinc masih di dlm proses paten tertunda dan belum dikeluarkan buat sementara waktu 

No comments:

Post a Comment