Tuesday 17 May 2016

Sakit lutut Berdetup-detup



Hari tu my mom mengadu pasai sakit lutut..emy ingat macam sakit lutut biasa..so saya pun buat endah x endah sgtlah..

Yelah selama ni my mom ni jenis yg jarang sakit..selalu tu cergas dia boleh berlari2 mengalahkan kita yg muda ni plak..panjat tangga pun mengalahkan org lain..lagi2 plak my mom ni cikgu kan. so dia mmg selalu kena panjat tangga yg tinggi2..mmg sgt energetic my mom ni tau..Kalau ad event ke apa ke, diala yg akn jadik org belakng tabir yg menguruskan semua benda. Kalau x der my mom tu rasanya mmg susahlah sesuatu program tu nak berjaya kat sekolah mak saya.Saya selalu pesan kat ibu, jaga kesihatan, jgn energetic sgt biar org muda ajer buat kerja berat2 ni memandangkan ibu  dah berusia dah. Tapi dia nak jugak buat mcm2.. so kita pun take for grantedlah yg dia sihat..

sekali hari tu masa emy balik kampung, my sis telefon and cakap yg mak saya dah TAK BOLEH BERJALAN! saya pun panikla terus balik rumah cepat2..risau jugakla kalau my mom mmg dah x boleh berjalan kan..

Ibu pun muka dah sedih sebab dia dah sakit x boleh berjalan. Sesuatu yg mmg dia x sangka sangat. Sebabnya my mom ni masih nak berkerja lagi utk at least 5 tahun lagi, so dia risau yg dia x boleh nak bekerja dah..Saya masa tuh dah rasa mcm crippled jugakla kan sebab ibu jugak menyumbang banyak kpd sumber pendapatan isi rumah kami..kalau ibu dah x boleh nak bekerja mcm mana kan..susah jugak..

Kami pun bawakla ibu pergi jumpa doktor. Doc ckp ligamen lutut ibu saya mungkin dah terkoyak dah..mungkin akn ambil masa utk pulih..bila kami bawa ibu balik, kami pun belikan ibu walker yg mcm utk org tua tu..ibu nak pergi tandas pun kena pakai walker tu tahu tak..sedih jugakla tengok keadaan ibu mcm tuh..

So saya sebagai anak yg bertanggungjawab serta jual Shaklee ..(eceh..) saya pun belikanlah ibu saya kalsium Shaklee,  supaya lutut ibu saya ni cepat sikit pulih. Sekali doktor pun kasi kalsium jugak pada ibu saya!hihi..Emy  masakkan sup kolagen utk ibu saya jugak sebab ligamen kita ni 75% adlh daripada sumber kolagen tau..nak lebih baik ambil kolagen shaklee yg bersumberkan  sisik ikan merah serta omegaguard shaklee yg membantu mengurangkan bengkak di lutut..mesti lebih cepat proses pemulihan dia..

Sebab joint health shaklee x der, saya x boleh nak rekomenkan ibu suplemen terbaik utk joint  ni..so ibu kata x perla nanti dah keluar balik nanti, after shaklee dah dptkan patent awak boleh belikan utk ibu..dlm hati saya, amboi..nak FREE aja..mentang2lah anak dia tokei shaklee..apa2 jelah ibu..asal ibu sihat dan bahagia...lols..

Alhamdulillah, after dah dekat nak sebulan ni..lutut ibu dah semakin beransur baik..saya harap ibu konsistenla dengan shaklee supaya boleh dapat result yg terbaik..ameen..





Bawah ni set sakit lutut dari shaklee..joint heath tablet belum bukak lagi tau, so nanti bila dah bukak saya beritahu anda semua yer...


Berminat dengan JOINT HEALTH SET ini? Jom wassap saya utk konsultasi PERCUMA

017-8421998 (WA)
Emy, your Friendly Shaklee Distributor 



No comments:

Post a Comment